На сучасному етапі розвитку освіти електронні ресурси, зокрема ресурси глобальної мережі Інтернет, стають невід'ємною частиною процесу навчання.
Сьогодні викладач має можливість відійти від звичайної подачі матеріалу, представленої на сторінках підручників та використовувати додаткові можливості й матеріали, які надає нам Інтернет. Це, у свою чергу, не лише підвищує якість подачі матеріалу, а й забезпечує активність, інтерес та мотивацію студентів.
Можливості мережі Інтернет величезні, тут можна отримати будь-яку інформацію з будь-якої точки світу. Найбільш популярним Інтернет-ресурсом на сьогоднішній день є відеохостинг YouTube, який у професійній освіті здатний стати засобом формування та розвитку інтересу до вивчення навчальних дисциплін, насамперед англійської мови.
Сьогодні чимало дослідників розглядають проблему формування іншомовної комунікативної компетентності в умовах онлайн-навчання: Н. Арчахова, О. Дереза, С. Дереза, О. Іскандарова, В. Каплінський, О. Нечай, Є. Пассов, А. Соломон, Ю. Сєров, А. Скляр, М. Слободчикова, В. Теніщева. Такі вчені, як В. Базуріна, Н. Давидова, Г. Декусар, Т. Фіннінков у своїх працях розкривають зміст та значення вивчення іноземних мов майбутніми фахівцями [2].
Сьогодні використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні іноземній мові, у т.ч. англійської, стало органічною частиною освітнього процесу. Виховний потенціал предмету надає можливість розвивати почуття патріотизму, формувати толерантність до цінностей інших країн і народів, удосконалювати моральні якості особистості студента. Соціокультурна орієнтація дисципліни передбачає ознайомлення студентів з елементами іншої культури, значущими для успішного спілкування з її представниками, що підвищує рівень загальної культури майбутнього фахівця. Викладачі закладів вищої освіти враховують і вікові інтереси студентів: використовуються сучасні методики та технології навчання, мультимедійні засоби та інтернет-ресурси, пропонуються оригінальні тексти на професійні та загальнокультурні теми.
Так, наприклад, навчання англійської мови можливе із використанням таких YouТube-каналів, як «Англійська як по нотах», «Real English», «BBC Learning English». Канал «Англійська як по нотах» неодмінно зацікавить студентів, тому що тут можна знайти відеозаписи, засновані на розборі лексичних одиниць, включаючи їх значення та вимову, спираючись на популярні фільми, відеоігри, музику та досить оригінальний гумор. На каналі представлені відеозаписи, в яких аналізуються тексти пісень з детальним розгляд особливостей вживання англійських слів. Також можна знайти відеозаписи на тему словотвору та пунктуації.
Канал «Real English» виступає одним із найкращих проєктів, що дозволяє опанувати англійську мову з нуля. Цей ресурс надає значну добірку безкоштовних відеоуроків. Кожне відео складається з двох частин (одна з субтитрами, інша – без субтитрів) та практичних вправ. Відеозаписи знято реальними людьми, які потрапляють у різні життєві ситуації та дозволяють глядачам прожити дані ситуації із авторами роликів.
YouТube-канал «BBC Learning English» є одним із найпопулярніших навчальних ресурсів на даній платформі та має майже 4 мільйони передплатників. Тут можна знайти величезну кількість відеозаписів практично на будь-яку тему:
- вокабуляр на різні теми з особливостями вживання слів;
- особливості граматичних тем, включаючи винятки, поліпшення фонетичних навичок з погляду розгляду звуків з позиції артикуляції;
- вивчення англійської мови на матеріалі новин;
- підготовка до міжнародних іспитів [1].
Таким чином, YouTube є не лише майданчиком розваг, але й дає реальні можливості використання ресурсів у процесі навчання англійської мови. Застосування відео здатне полегшити сприйняття важких понять, привернути увагу студентів, стимулювати візуальне сприйняття, розширити розуміння лінгвокультурологічних аспектів у вивченні мови. Також застосування освітнього відеоконтенту YouTube впливає на зміну традиційних функцій викладача та студента.
Висновки. Таким чином, можна зробити висновок, що використання методики навчання англійської мови за допомогою YouTube стимулює формування здібностей іншомовного професійного спілкування майбутніх фахівців. Саме в активній пізнавальної діяльності, що спрямовується викладачем, студенти опановують необхідні знання, вміння, навички не лише для навчальної, а й майбутньої професійної діяльності [3].
Джерела та література:
- Дереза О. О., Скляр Р. В., Дереза С. В. Методи навчання онлайн. Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць. 2020. С.82-90.
- Серман Л. В., Нич О. Б. Запровадження цифрових технологій в методику вивчення англійської мови. Освітній дискурс: збірник наукових праць. 2021. № 30(1). С. 35-45.
- Сєров Ю., Соломон А. Специфіка використання YouTube-каналів як бази знань для ефективного вивчення іноземної мови. Вісник Книжкової палати. 2018. № 6. С. 46-48.